Przejdź do głównej zawartości

Okna

 


Na lutowych rozdaniach Oskarów nie będzie „Oscarów tak białych”.


Po dwóch latach braku uznania dla nikogo w czarnej społeczności, która robi filmy, było tak, jakby Denzel Washington po prostu powiedział „Ok, położę temu kres” i postanowił wyreżyserować Fences.


Film oparty jest na sztuce zmarłego Augusta Wilsona (który pracował nad scenariuszem przed śmiercią w 2005 roku). Po zdobyciu nagrody Tony za swoją rolę Washington przenosi swojego Troya Maxsona na duży ekran. Troy to śmieciarz, który w latach 50. pracuje u boku swojego najlepszego przyjaciela Jima Bono (Stephen McKinley Henderson). Żonaty z żoną Rose (Viola Davis, która wystąpiła również z Washingtonem na scenie), ma dwóch synów, Lyonsa (Russel Hornsby) i Cory'ego (Jovan Adepo). Lyons jest muzykiem, który ma problemy, wydaje się, że przychodzi prosić swojego staruszka o dziesięć dolarów w każdy dzień wypłaty taty. Cory kończy liceum, mając nadzieję na grę na stypendium piłkarskim, czemu przeciwstawia się Troy. Jest też brat Troya, Gabriel (Mykelti Williamson), który podczas wojny doznał urazu mózgu.


Cała gra aktorska jest gwiezdna. Po raz kolejny Denzel Washington daje nam więcej powodów, by wierzyć, dlaczego jest jednym z najbardziej utalentowanych aktorów, którzy zaszczycili srebrny ekran. Ten występ zalicza się do jednych z najlepszych prac, jakie kiedykolwiek wykonał. Kiedy go obserwowałem, zdałem sobie sprawę, że możesz stracić każde trzydzieści sekund z jego występu i można by go użyć, gdy ogłoszono go jako nominowany do nagrody dla najlepszego aktora (czego jest prawie niemożliwe, aby nie był) .


Są tajemnice, które są ujawniane, rzeczy, które wychodzą na światło dzienne, a wszystko to jest obsługiwane tak dobrze, że zapominamy, kim są aktorzy. Nie wyczuwamy „Och, spójrz, Viola Davis teraz gra”. Wyczuwamy, że Rose wyraża siebie i pokazuje nam ból, przez który mamy nadzieję, że nikt inny nie musi przejść (choć niestety niektórzy to robią). To może w końcu być szansą Davisa na zdobycie Oscara i będzie to w pełni zasłużone.


Rodzice, cieszę się, że film jest PG-13 i to z właściwych powodów. Jest przekleństwo, ale to głównie za materiał tematyczny w filmie (nie ma seksualności, ale sugestywna rozmowa). Powiedziałbym dojrzałych gimnazjalistów i starszych.


Jedną z rzeczy związanych z występem Waszyngtona jest to, że jest tak wspaniały, że zapominamy, że on również wyreżyserował ten film. Z pewnością wydaje się, że film przypomina sztukę, ale jednocześnie film. Choć film nie jest doskonały (czasami trochę się ciągnie, głównie pod koniec), to z pewnością jest jednym z najlepszych filmów 2016 roku.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Tom

  Widzowie filmowi stają się swoistym podglądaczem. Podczas gdy podglądanie kojarzy się głównie z satysfakcją seksualną, czuję, że widz może być podglądaczem, nie będąc tym, co ktoś może nazwać zboczeńcem. Peeping Tom zajmuje się tego rodzaju podglądaniem (i niektórymi rodzajami seksualnymi) bardziej niż prawie jakikolwiek inny film, jaki można sobie wyobrazić (jedynym innym lepszym, o którym mogę pomyśleć, jest niesamowite tylne okno Hitchcocka). Podglądacz to klasyczny horror, który zajmuje się emocjami nie tylko krwią (której w filmie jest bardzo mało). Opowiada historię kamerzysty Marka Lewisa (Carl Boehm, którego występ przypominał mi trochę Petera Lorre'a w M). Jest właścicielem swojego mieszkania, które jako dziecko było także jego domem. Jest także mordercą (jest to widoczne w pierwszych minutach filmu). Ma obsesję na punkcie wyrazu twarzy z chwili przed śmiercią. Dowiadujemy się, że jest to spowodowane traumą z dzieciństwa, którą nagrywał prawie przez całą młodość. Rzeczą,

Cisza

  Filmy można podzielić na dwie kategorie: te, które można oglądać w kółko, oraz te, które najlepiej obejrzeć przynajmniej raz. Gdybym miał wybrać, do których kategorii umieścić najnowszy klasyk Martina Scorsese, Ciszę, moją pierwszą instynktowną reakcją byłaby ta druga. Przez większość czasu jest brutalna, twarda i trudna do oglądania. Jest to jednak także film, który ma tak wiele momentów, które są otwarte na interpretację, że trzeba by go zobaczyć więcej niż raz. Historia wydaje się prosta, ale kiedy jest to film Marty'ego Scorsese, zawsze jest o wiele więcej. W latach trzydziestych XVI wieku (a kiedy ostatni raz widziałeś film nakręcony w tym czasie?), dwóch misjonarzy o imieniu Rodrigues (Andrew Garfield, który miał wspaniały rok 2016 po pracy z Melem Gibsonem na przełęczy Hacksaw Ridge) i przedsięwzięcie Garrpe (Adam Driver) wyruszają do Japonii, aby znaleźć swojego mentora Ferreirę (Liam Neeson). Są oczywiście świetne scenografie i piękne obrazy, ale sytuacja, w której znajd

Manchester

 To było dla mnie bardzo dziwne uczucie. Po obejrzeniu Manchesteru nad morzem wyszedłem z teatru i nie wiedziałem, co o tym myśleć. Czy mi się podobało? Czy był to jeden z najlepszych filmów roku? Nie mogę powiedzieć. Wychodząc z parkingu, poczułem się, jakbym zaraził się jakimś wirusem. Film zaczął na mnie rosnąć i od tamtej pory tak się dzieje. Na dwa poprzednie pytania odpowiadam tak bez wahania. Film koncentruje się na Lee Chandlerze (Casey Affleck), hydrauliku/naprawcy z Bostonu. Powiedziano mu, że jego brat Joe (Kyle Chandler) zmarł na chorobę serca, którą zdiagnozowano wiele lat wcześniej. Ma przekazać wiadomość synowi Joe Patrickowi (Lucas Hedges) i odkrywa, że ​​Joe zostawił Lee jako swojego opiekuna. Reszta fabuły nie jest dla mnie do ujawnienia, tylko dla Ciebie do odkrycia. Dowiadujemy się, że Lee miał przeszłość, której żałuje w Manchesterze, i dostajemy retrospekcje, w tym te z byłą żoną Lee, Randi (Michelle Williams, wspaniała jak zawsze) i uzależnioną od narkotyków matk